De vrouwelijke Hozier, zo wordt de Britse zangeres Paris Paloma op het internet ook wel eens genoemd. Met haar mengeling van donkere pop, indie en folk tracht ze haar ervaringen als vrouw in haar muziek te verhalen op de meest poëtische wijze.
Haar grootste hit tot vandaag is (momenteel nog) “labour“, dat ondertussen een kleine zestig miljoen streams en eigen Wikipediapagina wist te vergaren. Dat velen zich kunnen vinden in de muziek van de jonge Britse is met andere woorden wel duidelijk waardoor het elke keer uitkijken is naar wat ze ons als volgende zal voorschotelen. Met “labour” kregen we dan ook de eerste single van haar aankomende debuutalbum en na “yeti” is er met “as good a reason” een nieuw voorproefje hiervan.
Qua sound zitten we weer terug in de contreien waar we “labour” mochten vinden en werd er wederom afstand genomen van de broze compositie die “yeti” inhield. Boosheid neemt hier opnieuw het voortouw en dat is ook te horen in de stevigere productie en de snedige lyrics die Paris Paloma op “as good a reason” opnieuw brengt. De oneerlijke behandeling van het patriarchaat tegenover vrouwen vormt het onderwerp en de pijn die daarbij komt kijken over hoe vrouwen tegen elkaar worden opgezet zorgt voor die pijnlijke doorsteek in het hele nummer. Alles wordt hier wel weer mooi gekaderd in poëtische teksten waar je twee keer moet luisteren voor je de ware boodschap begrijpt en vergezeld door de duistere pop en folk hebben we met “as good a reason” weer een pareltje.
Tekst: Dansende Beren